B2B Online Marketing
Hoe bereik ik mijn potentiële klanten? Waar vind ik die trouwens? En wat moet ik vertellen om ze ervan te overtuigen zaken met me te doen?
Gewoon een aantal vragen die aan de basis liggen van je business. Juist in de B2B vraagt online marketing om een gedegen aanpak.
B2B Online Marketing start met strategie
Wat is de bedrijfsstrategie? Wat wil je bereiken? Wil je meer klanten? Of liever grotere/kleinere klanten? En heb je een voorkeur voor branche?
Het bereiken van de ideale klant, kan alleen door er eerst over na te denken. Wie is die ideale klant?
B2B Online Marketing Strategie
Vanuit je bedrijfsstrategie helpen we je graag met de doorvertaling naar een (online) marketingstrategie. Door inzicht te hebben in doelstellingen, doelgroepen, je aanbod en onderscheidend vermogen ontstaat een beeld van wie je bent. Wanneer de strategie eenmaal staat, heb je daar lang plezier van!
Het is goed om te weten dat het opstellen van je B2B marketing strategie niet synoniem staat aan het schrijven van een dik rapport. Natuurlijk leggen we zaken vast en is het goed om secuur te werk te gaan met het opstellen van je online marketingstrategie. Beknopte plannen zijn in de praktijk alleen beter werkbaar dan dikke boekwerken. Dus we houden het graag overzichtelijk.
B2B Online Marketing: je online basis
Wanneer je beknopte strategie staat als een huis, gaan we de vertaalslag maken naar de praktijk. De basis voor online marketing is in onze ogen je website. Die moet dus staan als een huis. Mocht deze aan vervanging toe zijn, dan helpen we je met maatwerk WordPress webdesign graag aan een nieuwe website. Wanneer de bestaande website nog prima voldoet, kijken we kritisch naar de content. Content Marketing speelt namelijk een belangrijke rol. Het is nuttig en noodzakelijk om in alle fasen van de buyer journey in beeld te komen bij je potentiële klanten.
Online Marketing voor B2B: bereiken, boeien, binden
Wanneer de basis in orde is, kunnen we aan de slag met bereik. Op basis van de doelgroepen die we in de online strategie hebben gedefinieerd kijken we naar waar we die kunnen bereiken. Het resultaat is het kiezen van de juiste online marketingkanalen en campagnes. Daarbij kun je denken aan:
- Google Ads (SEA)
- Content Marketing (SEO)
- LinkedIn campagnes
- E-mail marketing
- Display Advertising
- Remarketing
- B2B Leadgeneratie
- Online Marketing Coaching
- Funnel Marketing + Marketing & Sales Funnels
Het doel van de online marketingcampagnes is om relevante en geïnteresseerde bezoekers naar je website te trekken. Door te zorgen dat de campagne goed aansluit bij je website en positionering gaan we er echt wat moois van maken!